voor 24-32 uur per week
Als Filmmarketeer ben je (mede)verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van Filmtheater Hilversum. In nauwe samenwerking met de coördinator Marketing & Communicatie en Hoofd Programma breng je ons programma bij ons huidige én nieuw publiek onder de aandacht, waardoor nog meer bezoekers hun weg weten te vinden naar het filmtheater en ons bereik groeit.
WAT GA JE DOEN?
- Teksten schrijven voor onze website, nieuwsbrieven en ons fysieke maandmagazine;
- Samenstellen en verzenden nieuwsbrieven;
- Contentmanagement en beeldredactie van de website;
- Zorgdragen voor ons wekelijks filmoverzicht;
- Nauw samenwerken met onze externe vormgevers;
- (Mede) ontwikkelen van onze social mediastrategie en dagelijkse inzet van social media;
- Nieuwe creatieve ideeën bedenken die onze vind- en zichtbaarheid vergroten.
WIE BEN JIJ?
- Je hebt een afgeronde relevante opleiding (MBO, HBO), bijvoorbeeld in de richting media, vormgeving, kunst & cultuur en/of taal & communicatie;
- Je hebt affiniteit met cultuur en een passie voor film;
- Je hebt er plezier in om over film te schrijven, met vlotte pen en gevoel voor beeldredactie;
- Je draait je hand niet om voor creatieve (online) content;
- Je hebt online-marketingervaring (social media, website en nieuwsbrieven);
- Je bent initiatiefrijk, creatief, accuraat en kunt goed zelfstandig werken;
- Affiniteit met vormgeving en ervaring met InDesign/Photoshop is een pré.
WIE ZIJN WIJ?
Filmtheater Hilversum is al veertig jaar dé plek voor kwaliteitsfilm in de mediastad. Het is gevestigd in een sfeervol gebouw met momenteel nog drie filmzalen en een café in het hart van de stad. In het najaar krijgt Filmtheater Hilversum er twee extra filmzalen bij. Het filmtheater leent haar naam aan het feit dat er niet alleen maar films draaien. Met een rijk verdiepingsprogramma vol filmspecials, lezingen en openluchtvoorstellingen is er altijd iets extra’s te beleven. De organisatie bestaat uit een team van zeven medewerkers inclusief een directeur-bestuurder en meer dan 140 betrokken vrijwilligers met een groot hart voor het filmtheater.
WAT BIEDEN WIJ?
Een werkplek bij één van de leukste culturele instellingen in het Gooi in een fijn en gedreven team, vol kansen om jezelf én de MarCom van Filmtheater Hilversum te ontwikkelen. Wij bieden je een jaarcontract met intentie tot verlenging. De beloning is conform de CAO Nederlands Poppodia en Festivals (inschaling gebeurt aan de hand van relevante werkervaring, met een bruto salaris tussen € 2.546,95 en € 3.496,42 op basis van 38 uur). En natuurlijk mag je gratis bij ons naar de film!
REAGEREN?
Stuur je korte motivatie en CV uiterlijk 9 mei 2025 naar info@filmtheaterhilversum.nl o.v.v. Vacature Filmmarketeer ter attentie van Nicole Lucassen. Voor vragen over deze functie kun je contact opnemen met Coördinator Marketing & Communicatie Nicole Lucassen: nicole@filmtheaterhilversum.nl / 06-40462691.