Veelgestelde vragen

Algemeen

Ik heb kaarten gekocht maar ben onverwacht verhinderd. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Nee, dat kan niet, Filmtheater Hilversum geeft geen geld terug. Gekochte tickets zijn om te boeken naar een andere film, tot aan de dag van de gekozen filmvertoning. Op de dag zelf is het niet meer mogelijk om je kaartjes om te zetten naar een andere film.

Kan ik mijn reeds gekochte tickets omboeken?

Ja, je kunt aangeschafte kaarten omboeken naar kaarten op een andere datum of tijdstip. Dit kan tot uiterlijk één dag voor aanvang van de film en alleen aan de kassa in het theater (dus niet telefonisch of per e-mail). De kassamedewerker maakt nieuwe tickets voor je aan op de nieuwe datum. De oude tickets komen te vervallen. Op de dag van de voorstelling is omboeken niet meer mogelijk.

Ik had tickets voor een voorstelling die is komen te vervallen. Krijg ik mijn geld terug?

Ja, op het moment dat een voorstelling geen doorgang kan vinden, nemen we contact met je op. Allereerst zullen we proberen een alternatief te organiseren. Restitutie vindt plaats als een voorstelling of event niet door kan gaan zoals aangekondigd en er ook geen alternatief is.

Kan ik kaartjes reserveren?

Je kunt een plekje voor een voorstelling reserveren door te bellen naar 035-6235466. De tickets kunnen op een later moment (tot maximaal 30 minuten voor aanvang van de film) afgerekend en afgehaald worden aan de kassa. Gereserveerde tickets worden tot 30 minuten voor aanvang van de voorstelling vastgehouden, daarna worden ze weer vrijgegeven voor andere bezoekers. Zorg dus dat je op tijd je gereserveerde tickets afhaalt. Let op: voor Ontbijt & Film, The Royal Opera House/Royal Ballet en enkele andere specials nemen we geen reserveringen aan. Dit staat altijd vermeld op de filmpagina van betreffende special. Rolstoelplekken zijn altijd telefonisch te reserveren, zodat we de rolstoelplek in de zaal tijdig in orde kunnen maken. 

Hoe kan ik betalen bij de kassa?

Je kan in het theater aan de kassa betalen via pin, de Filmtheater Hilversum cadeaukaart en de Nationale Bioscoopbon. Filmtheater Hilversum is pin only; we nemen dus geen contant geld aan.

Hoe kan ik betalen bij de bar?

Je kan bij de bar in het theater betalen via pin en de Filmtheater Hilversum cadeaukaart. Filmtheater Hilversum is pin only; we nemen dus geen contant geld aan.

Ik heb een vrijkaart. Hoe kan ik deze inwisselen tegen een filmticket?

Vrijkaarten kunnen als betaalmiddel worden ingezet aan de kassa in het filmtheater. Online is het niet mogelijk om vrijkaarten in te wisselen.

Er staat tegoed op mijn Filmtheater Hilversum-account. Hoe kan ik dit tegoed gebruiken?

Het tegoed op je Filmtheater-account kun je gebruiken bij het aankopen van een ticket via de website. Nadat je de stoelen hebt geselecteerd en op bevestigen hebt geklikt, kom je terecht in het betaalproces. Daar staat een blokje met de tekst Filmtheater Cadeaupas / Tegoedbon, indien je deze hebt. Achter Huidig saldo staat hoeveel geld er op je cadeaupas of tegoedbon staat. Vul (bij 0,00) het gewenste bedrag van je tegoed in dat je wilt verzilveren en klik op OK. Je kunt niet meer tegoed gebruiken dan je Huidig saldo. Ga verder met het afrekenproces. Let op: je kunt dit tegoed dus niet verzilveren aan de kassa of bar.

Hoe wordt de (film)zaal geventileerd?

Onze zalen zijn voorzien van een luchtcirculatiesysteem dat continue verse lucht van buiten invoert en de lucht in de zalen weer naar buiten afvoert. Zo is er non-stop een stroming van schone lucht in onze zalen. Het luchtcirculatiesysteem wordt op zeer regelmatige basis onderhouden en gecheckt zodat het ten alle tijden optimaal werkt. Gelieve geen jassen onder de stoelen leggen; dit verstoort het luchtcirculatiesysteem.

Is er airco in de filmzalen?

Jazeker! In de warme zomerdagen zijn onze zalen lekker koel en in de winter verwarmen we de zalen naar een aangename temperatuur.

Waarom gaat het filmprogramma niet verder dan woensdag?

In Nederland gaan films traditiegetrouw op donderdag in première. Dat is dan ook het begin van een nieuwe speelweek. Elke maandag maken we het programma van de nieuwe speelweek bekend, wat loopt van de eerstvolgende donderdag t/m woensdag. Speciale en éénmalige programma’s maken we al wel vroeger bekend.

Is Filmtheater Hilversum rolstoel-toegankelijk?

Ja, Filmtheater Hilversum is toegankelijk voor iedereen. Enkel de bovenfoyer is niet toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten. Onze begane grond heeft geen drempels en is dus rolstoel-toegankelijk. Wil je een rolstoelplek reserveren? Neem dan telefonisch contact met ons op of boek je tickets aan de kassa in het theater. Helaas is het niet mogelijk online rolstoelplekken te boeken.

Mag ik eigen consumpties nuttigen in de foyer en in de filmzaal?

Nee, onze bar heeft een ruim assortiment drankjes en lekkere snacks voor bij de film. Uiteraard mogen consumpties die gekocht zijn aan de bar wel mee de zaal in zodat je tijdens de film optimaal kunt genieten.

Ik zie geen rij- en stoelnummer op mijn ticket. Hoe kan dat?

Sinds kort placeert Filmtheater Hilversum haar voorstellingen. Tijdens het online kopen van je tickets kies je eenvoudig met de plattegrond een plekje in de zaal. Je hebt hierbij de keuze tussen een enkele stoel of twee stoelen naast elkaar. Het kan echter wel eens voorkomen dat een voorstelling niet geplaceerd wordt verkocht. De operateur wijst dan ter plekke stoelen aan.

Online kaartverkoop

Hoe werkt het online kopen van een kaartje?

Kies op onze website een voorstelling die je graag wil bijwonen. Dit kan via de agenda of via het filmoverzicht. Selecteer de datum en het tijdstip waarop je de film wil zien en klik op de blauwe button ‘Tickets’. Je hebt de keuze om een account aan te maken, zodat je bijvoorbeeld kan terugzien welke films je hebt bezocht. Je kan een account aanmaken, inloggen of doorgaan zonder account. Na het invullen van je gegevens klik je op ‘verder’ en kom je in de bestelomgeving. Hier zie je de plattegrond van de zaal en kies je je stoelen.Controleer je bestelling goed voor je over gaat tot de betaling. Na betaling ontvang je binnen enkele minuten je e-tickets per e-mail.

Hoe koop ik een kaartje met korting, bijv. omdat ik een CJP pas heb of 65+ ben?

In de bestelomgeving is standaard de reguliere kaartsoort geselecteerd. Dit kan je aanpassen middels het uitklapmenu. Je kan online kiezen uit de volgende kaartsoorten: Regulier, Cineville, CJP, Student en 65+. In het theater dien je altijd je relevante kortingspas te tonen, bijvoorbeeld je studentenpas of ID-bewijs. Per kortingspas kan je één ticket met korting bestellen. Heeft maar één iemand uit het gezelschap recht op korting, dan mogen dus niet alle tickets in de transactie met korting worden gekocht.

Wat zijn e-tickets?

E-tickets zijn digitale toegangsbewijzen. Nadat de online transactie is voltooid, ontvang je per e-mail een bevestiging met daarbij de e-tickets in een PDF. Deze kun je zowel digitaal laten zien in het theater als geprint. Zorg dat de QR-codes goed zichtbaar zijn, deze worden gescand in het theater.

Bij het invoeren van mijn e-mailadres krijg ik een foutmelding, bijv. ‘Ongeldig e-mailadres’. Wat moet ik doen?

De browser op je computer onthoudt soms de gegevens die je hebt ingevuld. Hier kan soms een bug in ontstaan waardoor je een foutmelding krijgt. Je cookies verwijderen lost dat probleem op. Lees hier hoe je je cookies kunt verwijderen.

Mijn aankoop is mislukt. Wat nu?

Indien de transacties wel is gelukt maar te lang heeft geduurd, kan het gebeuren dat je wel hebt betaald maar geen tickets ontvangt. In dit geval ontvang je automatisch een e-mail van ons. Stuur deze e-mail door naar info@filmtheaterhilversum.nl en vermeld daarbij om welke film (inclusief datum en tijdstip) en hoeveel tickets het gaat. We sturen je de tickets dan alsnog toe. Indien de transactie niet gelukt is en er dus geen geld is afgeschreven, vragen we je het bestelproces nogmaals te doorlopen. Je selecteert dan opnieuw de voorstelling, hoeveel tickets je wil en doorloopt opnieuw het betalingsproces. Lukt het niet? Verwijder dan je cookies alvorens je opnieuw aan het bestelproces begint.

Hoe kan ik online betalen?

Je kunt online betalen met iDeal, credit card, de Nationale Bioscoopbon en de Filmtheater Hilversum cadeaupas. Heb je geen toegang tot deze betaalmiddelen? Dan vragen we je aan de kassa in het theater je tickets te kopen.

Cineville

Wat is Cineville?

Cineville is een filmplatform voor ongelimiteerd filmbezoek. Met de Cinevillepas krijg je gratis toegang tot alle films in meer dan 40 filmtheaters en bioscopen door heel Nederland, zo ook bij Filmtheater Hilversum. Een Cinevillepas kost € 22,50 per maand (of €18,50 indien jonger dan 30 jaar). Klik hier voor meer informatie rondom Cineville.

Kan ik online een kaartje met mijn Cinevillepas boeken?

Ja, dat kan! Tijdens het online bestelproces verander je eenvoudig de kaartsoort in een Cinevillekaart middels het uitklapmenu. Nadat je de kaartsoort hebt veranderd in Cineville verschijnt er een veld waar je je Cinevillepas nummer ingeeft. Je ticket wordt zo gekoppeld aan je pas. Binnen enkele minuten ontvang je per e-mail een bevestiging met je e-ticket als PDF in de bijlage. Hierop vind je een QR-code; deze dien je in het theater bij de Cineville zuil te scannen zodat je bezoek geregistreerd wordt. Let op: het scannen is verplicht om je e-ticket te activeren.

Kan ik in het theater aan de kassa een ticket boeken met mijn Cinevillepas?

Je kunt enkel met Cineville een kaartje boeken aan onze kassa vanaf 90 minuten voor aanvang van de film. Wil je nu een kaartje boeken voor over bijvoorbeeld 3 dagen, dan kan dat niet aan de kassa maar enkel online.

Wat is de Cineville zuil? En waarom is het scannen van mijn ticket aan de zuil verplicht?

De Cineville zuil is een zuil in ons theater waar je je ticket met QR-code dient te scannen. De zuil registreert je bezoek en zorgt ervoor dat onze administratie op orde is. Per bezoek ontvangt Filmtheater Hilversum een bedrag van Cineville. Het scannen is dus verplicht om je ticket geldig te maken. Neem altijd je Cineville-pas mee bij je bezoek aan Filmtheater Hilversum, deze wordt ter controle gevraagd.

Picl

Wat is Picl?

Picl is onze eigen online filmzaal. Een selectie uit ons actuele filmaanbod is daar online te bekijken. Op het moment dat het jou schikt, want onze online filmzaal Picl is 24 uur per dag voor je geopend! Je betaalt per film en krijgt meteen 48 uur toegang. Kortom: geniet van een mooie filmselectie zonder ergens aan vast te zitten. Naast premièretitels worden er af en toe ook thema- of randprogramma’s aangeboden.

Welke films kan ik zien via Picl?

Op Picl staan films die geselecteerd zijn uit ons actuele filmaanbod. Films zijn op Picl te zien vanaf de datum dat films ook in onze zalen te zien zijn, alleen blijven ze langer beschikbaar. Af en toe zijn er ook films die in een bepaald programma thuishoren en/of wat ouder zijn. De prijs is dan vaak ook lager. Kijk hier voor ons actuele aanbod.

Wat kost het om via Picl een film te kijken?

Voor € 8,50 kijk je een film naar keuze op de computer, laptop, tablet of smartphone op full HD kwaliteit. Direct in de online omgeving, dus zonder te downloaden. Voor die prijs krijg je niet alleen een super actueel aanbod, maar ook de beste kwaliteit en steun je bovendien de Nederlandse filmindustrie. Er zijn af en toe ook films te zien die in een speciaal programma thuishoren of die wat ouder zijn. Daarvoor geldt de speciale prijs van € 4,99.

Hoe kan ik een film kijken via Picl?

1. Kies een film uit het aanbod. 2. Reken af (via iDEAL, Creditcard, Paypal of Apple Pay). 3. Start de film op je laptop, computer, tablet of mobiele telefoon. De film is 48 uur te bekijken.

Kan ik de film ook op mijn tv kijken?

Wil je de film zien op je tv? Hang dan je computer met een hdmi-kabel aan je tv en klaar is Kees! Lukt het niet? Lees dan hier wat je kan doen.