Emilia Pérez

Om de video te kunnen bekijken moet je marketing cookies accepteren of bekijk de video op Youtube
Movie cover
Herkomst
Frankrijk, VS, Mexico
Gesproken taal
Spaans
Ondertiteling
Nederlands
Regie
Jacques Audiard
Lengte
130 minuten
Genre
musical
Cast
Zoe Saldana, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz
Jaar
2024
Vraag iemand mee

Overgekwalificeerd en ondergewaardeerd werkt Rita (Zoe Saldana) bij een groot advocatenkantoor dat voornamelijk zware criminelen tot hun clientèle mag rekenen. Ze ontvangt een mysterieus telefoontje van drugsbaron Manitas Del Monte. Hij doet Rita een aanbod dat ze niet kan weigeren. 

Ze zal nooit meer hoeven te werken als ze hem helpt zijn imperium achter zich te laten. Manitas heeft namelijk een plan dat hij al jaren in het geheim aan het verfijnen is: eindelijk de vrouw worden die hij altijd al heeft willen zijn, Emilia Pérez (Karla Sofía Gascón).

Emilia Pérez ging in première op het Cannes filmfestival en mocht daar de juryprijs in ontvangst nemen. Tijdens de Gooise Pride Month is de film op maandag 7 oktober is de film al te zien in onze Rainbow Night, met vooraf een korte inleiding en na afloop een gratis drankje. Klik hier om tickets te bestellen voor deze voorpremière. 

Ultrakort: De Afvalligen
Dit najaar vertonen we net als vorig jaar weer vier Ultrakort-films voorafgaand aan verschillende films. Ultrakort is een competitie voor beginnende en ervaren animatiefilmmakers die een animatiefilm van maximaal 2 minuten willen realiseren. 

De Afvalligen is stop-motionmusical waarin naast de container gedumpt vuilnis niet langer gelooft afval te zijn. Zingend en dansend 'reclaimen' ze hun (eigen)waarde. Op een straathoek in de stad ligt rondom twee vuilcontainers een hoop gedumpt afval. De gebroken spiegel, het weggegooide schilderij en andere soortgenoten biechten de trieste redenen op waarom zij letterlijk aan de kant zijn gezet. 

De Afvalligen

Vanaf 17 oktober te zien voor ‘Emilia Pérez’

Een stop-motionmusical waarin naast de container gedumpt vuilnis niet langer gelooft afval te zijn. Zingend en dansend reclaimen ze hun (eigen)waarde.
Op een straathoek in de stad ligt rondom twee vuilcontainers een hoop gedumpt afval. De gebroken spiegel, het weggegooide schilderij en andere soortgenoten biechten de trieste redenen op waarom zij letterlijk aan de kant zijn gezet. 

 


"Een film als een pretparkattractie: een darkride langs een onvoorspelbaar, muzikaal omlijst parcours"

de Volkskrant

"Gewaagde, maar ontroerende filmcocktail"

AD

"Er is niet één genre dat bij het verhaal van Emilia past, omdat het een verhaal van verdubbelingen, tegenstellingen en schijnwerelden is"

NRC